maandag 3 december 2007

Save me from myself

Ik weet dat sommige mensen denken dat ik te veel concertjes bezoek. Maar de werkelijkheid zegt mij dat het erger zou kunnen. Zo heb ik dit academiejaar al groepen als Beirut, Arcade Fire, Woven Hand en Interpol gemist. Het is een verslaving, ik geef het toe. Maar 't is een gezonde, want ik word er toch zo goed als altijd heel vrolijk van.
Zo ook gisteren.

Ik had vorige week maar een kaartje gekocht voor de Rumraket labelnight in Brussel. In december ging ik mijn concertjes afbouwen, maar dit moest ik gewoon nog meepikken, samen met Ólafur Arnalds volgende week en mss een avondje Etoiles Polaires.
Maar goed
Rumraket dus

3 Deense groepen op een avond. Slaraffenland om te beginnen. Om eerlijk te zijn, kreeg ik er een beetje hoofdpijn van.. De mannen hadden leuke ideetjes, maar ze kwamen er niet zo geslaagd uit. Ik vond ze wel grappig om naar te kijken :)
Erna de 2 verlegen meisjes van Taxi Taxi. Ik vond het wel wat hebben. Het kwam soms een beetje stuntelig over, maar dat maakte het ook zo charmant.

Ik zat vooral te wachten op Efterklang, uiteraard. Sinds ik de groep ken, wil ik ze live bezig zien. En voila, de vaste Efterklangkern betrad samen met 3 gastmuzikanten het podium. Ze speelden nummers van zowel hun nieuwste plaat als die van hun EP'tje en Tripper. Ik zat, keek en genoot er met volle teugen van. Wat een groep! Ook heel fijn om naar te kijken, zo leuk als de muzikanten er zelf van genieten!
Op het bisnummer mochten we allemaal meefeesten; beetje dansen, beetje meeklappen en beetje meezingen. Jaja, ik ben fan!

Helemaal voldaan in m'n bedje gekropen, en nu helemaal opgeladen om tekstjes te schrijven en me nog even in Berlioz te verdiepen.
Een druk dagje, maar met gisteren in gedachten en de Efterklang cd'tjes in m'n cd-speler moet dat wel lukken :)

Geen opmerkingen: